Hulken är i mitt vardagsrum!

räknare
besöksräknare
Det är KUL med snö, bara man får vänja sig.
Solen lyser genom mina fönster. Det känns nästan som det vore vår ute. Om det inte var för att jag visste att det är typ 15 minusgrader. 
Vi tar oss ut ändå. Malte, hans kompis och jag. Var skönt vet var! 
När vi hade halkat några gånger var, gick vi in. Barnen hade rastats, fick stekt falukorv med makaroner och jag satte mig med en kopp kaffe. Värmde mina stelfrusna händer runt kaffekoppen.

Livet kan vara härligt. I det lilla, om man öppnar ögonen och ser det.  Mediterar lite:
"Andas in... andas ut... sakta...!"
På min stresshanteringskurs, vilket alla borde gå, säger de att alla har ett "inre rum". Jag har hittat mitt. Det är när jag var liten, hemma vid en rödrutig duk vid farmors köksbord. Hon steker biffar och bakar kringlor som vanligt. Som jag minns det gjorde hon det jämt. Här trivs jag. Här känner jag mig lugn. 
Egentligen har jag två "inre rum". Det ena är hos farmor och det andra är mer som en trädgård. Fast där traskar jag mest omkring med någon jag tycker mycket om. Gör ingenting mer än att "bara vara" liksom. Sitter vid elden på kvällarna och badar i vattenfallet på dagarna. Som en sekvens ur filmen "Den blå lagunen"

När jag nu sitter med min varma kaffekopp känner jag att jag hittat dit. Mediterar för fullt, allt medan barnen sätter på nån film på tv:n. Om det så bara är för en kort stund, gör det att jag  kan ladda dina batterier något hiskeligt.
Teven visar "Hulken" och barnen ojjar sig över hur "ful" han är. Jag kikar med ett öga för att kolla. Ser hur barnen liksom nästan dansar framför teve-apparaten. Slår sig för bröstet och försöker likna Hulken så gott det går. Det ser jätteroligt ut och vi brister ut i ett rungande skratt alla tre. Ja, det kanske också är ett sätt att vila sin hjärna på. 
Sedan ville de ha fika så det var bara att sätta igång med att baka en kaka. Det tycker de är roligt. Mamman (dvs jag) kan väl tycka det är sisådär kul med vetemjöl som yr och små kladdiga barnavtryck på fönsterrutor och annat. Men men, vad gör man inte för att barnen ska ha kul. Glada barn = glad mamma. 
Tack Hulken för de minutrarna.
Tjingeling!