Sorry folk´s!

räknare
besöksräknare
Både Malte och Venus  håller med om att diskmaskinen klart är den bästa uppfinningen!
... fast vi håller oss nog till vattentunnorna när det gäller att tvätta så kissekatter!
Idag är det jag och Malte som håller ställningarna här hemma. Med en kissemiss som är orolig precis heela tiden och Micke ligger sjuk med nästan 40 graders feber. Vi servar så gott vi kan, Malte och jag. Dessemellan försöker vi leka "Harry Potter" med legot fast vi blir hela tiden avbrutna av något. Antingen är det sjuklingen som vill ha vatten eller så hörs det oavbrutet:
"...mjau... mjau...MJAUUU!"
Om vi bortser från dessa ovan, har jag "upptäckt" en ny åkomma. Ja, inte så att den kom poff, pang liksom men den är i alla fall så pass ny att det ännu inte finns något namn på den. Till skillnad från influensan och andra sjukdomar går denna inte över. Snarare åt andra hållet, den blir bara större och större. Tills hela vår värld styrs av denna mystiska sjukdom. 
Nä, jag ska inte skrämma upp er. Det är nog bara bra att den har gjort sitt antågande. 
En del förslag på vad den ska heta har redan kommit, fåniga sådana som "mobil-tumme" fast det är ju liksom bara en följdsjukdom av den stora, den som ännu inte har ett namn alltså.
Det finns dem som är mer i  riskzonen än andra för denna"sjukdom". De som inte riktigt hänger med eftersom de inte är uppvuxna med att datorn är en naturlig del av vår vardag. De har exempelvis det svårare att koncentrara sig på att prata med vännen, samtidigt som de frenetisk trycker på mobilen. Som de unga gör utan att blinka. Har märkt att de som finns i mellanzonen ibland blir irriterade  på det där och på vissa arbetsplatser har det gått så långt att det förbjudits att använda mobilen på arbetstid. 
Tyvärr ingen ovanlig syn numera. Fast skönt är det, att sitta ute i naturen. Oavsett dator eller papper och penna.
Sorry folk`s! Det går inte att stoppa utvecklingen. Nu har allt som har med dator och teknik gjort sin entré och den är här för att stanna. Vi måste inse att den yngre generationen är duktigare än oss på detta och det är bara att ge vika för datorn och mobilens frammarsch.
Hur du ska bota dig själv från denna åkomma är bara upp till dig själv. Jag själv har kommit på ett sätt att mildra den:
Jag använder inte datorn på det sättet längre. Nu för tiden öppnar jag inte den om jag inte känner för det och när jag gör det går jag bara in på sidor jag verkligen vill läsa. Bloggen har jag som nån sorts ventil ut till folk, snarare än ett måste. Det ska vara lustfullt att skriva, en återhämtning. Om du ser det på något annat vis, då är det lätt att  "gå in i väggen". Vilket också f ö är ett "nytt" uttryck i denna mobila värld.