Kände mig ratad av Sofie - Farmen 2016




Sofie verkar inte tycka om mig alls och jag är faktiskt ledsen för det. Jag vill att vi alla ska må så bra som möjligt här på gården. Jag förstår emellertid hur Fredrik har tänkt i och med att han nu väljer han Sofie till förste-kämpe tillsammans med Nina. Han måste ju välja någon och det får bli "Sörgårdarna", vi andra är ett mer sammansvetsat gäng eftersom vi varit tillsammans på gården en längre tid än dem. Nina verkar ta det bra men Sofie verkar dock ta det väldigt hårt. Jag och hon har fortfarande inte någon hjärtlig relation och jag befarar att hon har lyssnat för mycket på vad Sara-Mari sagt om mig. Sofie har dessutom tyckt att jag var fånig som började gråta när jag blev vald som andre-kämpe tidigare. Jag är däremot inte långsint av mig så jag går efter Sofie upp på övervåningen eftersom jag ser hur ledsen hon blir. Däruppe gör jag som jag brukar när någon på Farmen är ledsen, jag försöker visa min medmänsklighet. Jag slår ut mina armar och tänker ge henne en kram. Då gör hon något jag inte alls har förväntat mig! Hon slår bara bort min gest! Jag känner mig dum, just för att kamerorna filmar allt. Annars är det aldrig något jag bryr mig om, inte ens om jag gråter framför teamen när de filmar mig fast just denna gest reagerar jag starkt på. Kanhända att det inte var menat så, hon ville kanske bara visa sig stark? Nu tänker jag emellertid visa henne att jag faktiskt bryr mig om henne ändå trots att hon avvisar mig på detta sätt. Om hon nu ratar min gest väljer jag att ta det för vad det är.