Fem saker som får mig att bli röd om kinderna





räknare
besöksräknare


Fem saker som får mig att bli röd om kinderna

1. När jag tappade mitt löshår rakt ned på en pappa till ett av barnen jag hade i barngympan. Skulle skriva en faktura till honom och försökte verka seriös. Då tappar jag hela min hästsvans. Pappan:

”Oj, du tappade visst håret!”

Jag, försöker behålla min seriösa i framtoning och svarar :

”Ojdå.. det gör inget”.

Varpå jag stoppar hästsvansen i bakfickan och fortsätter skriva fakturan.

2. När jag hade stoppat strumpor i Bh:n, för det jobbade en snygg kille på det dagiset jag skulle prya på. Vi skulle till simhallen och jag hade inte tänkt på att strumpor som blir blöta, blir väldigt tunga. När han romantiskt skulle hjälpa mig upp ur bassängen, hade mina strumptuttar ändrat plats. Från att vara fasta och toppiga. Till tunga taxöron mitt på magen.

3. När alla på festen i Jonas stuga efter midsommaren fick varsin ICA-kasse. Bara för att samla ihop delar av mig. Det var löshår, lösögonfransar och mina bruna kontaklinser. Under tiden vistades jag på akuten, för jag hade fått i mig lite för mycket vin och sånt. När jag spydde, fick jag för mig att det var blod i spyan som var helt röd. Det visade sig vara jordgubbstårtan jag ätit upp på festen.

4. Andra gången jag hade barnen på dagis och vi skulle till simhallen, med den snygga killen. Då hade jag köpt fejkade tuttar på HM. De blev jättehala när jag kom i vattnet. Simmade iväg på egen hand. Jag, simmande och plaskade i vild panik efter dem i barnklungan skrikandes:
”Mina bröst… mina bröst”

5. När jag ny på jobbet sitter vid fikabordet och en manlig kollega kommer in med något han hittade i rabatten utanför.

”Vad är det här? Jag hittade en likadan under fikabordet tidigare idag”
Säger han och håller upp mina lösbröst!
Han vrider och vänder på det varpå han säger, konfunderat:

”Är det kaninöron?”
Suck… jag ger upp det här med lösbröst. Är det bara jag som har såna problem med dem? Från och med nu är det a la Naturel som gäller. Så det så. Punkt.

Kraaaam n