So totally into it.



räknare
besöksräknare

Halloj där!

Idag har jag tagit det lugnt. Njutit av den härliga solen och roat mig med att ha det myysigt i soffan.

Klinkat lite på gitarren och underhållit mig med att skriva låtar. Oj, nu blev det nästan som den där sången "Today I´m not doing anything", med Bruno M..nånting. Den som går på radion nu..bra låt.

Det är sådana här dagar som gör att kreativiteten i mig flödar.

Det är då jag blir; so totally into it..

Fast ibland behöver jag lite paus från att ge mig hän. Det är då jag skriver av mig här i bloggen. Alltså delar jag med mig lite av här funderingar om ditten och datten då...

Visst sitter konsten i betraktarens ögon? Så säger man väl, har jag för mig. Och så är det ju när vi kommer till vad vi tycker är vackert eller inte också.

Vi behöver bara gå till oss själva och de personer vi har i vår närhet. Är det inte så att de som ni tycker är trevliga, snälla och omtänksamma personer också blir vackra i era ögon? Och de som är dumma, knäppa och elaka i era ögon också blir fula?

Min mamma lärde mig att ”det finns inga fula människor”. Det kan väl hända, så är det nog. Men i mina ögon kan jag se vackra människor förvandlas till ”fula” ibland. Bara genom att de är dumma, otacksamma och ibland rent av utstuderad och genomtänkt elaka mot andra. Då får de vara hur vackra de än vill på utsidan. Jag tycker ändå att de är fula.

Ja, jag tror att ni vet vad jag menar. Personer som vågar visa sina styrkor men också sina svagheter. De tycker jag är vackra… och sexiga. Ja, faktiskt. Jag tycker inte att sexigheten sitter i en kropp. Okeeey, då. Nu ska jag inte försöka vara bättre än någon annan dödlig människa här på jorden. Det är väl klart att alla har sina fantasier och så. Men jag menar… med handen på hjärtat… de personerna som du eller jag , bara ser som ”kroppar”, de vill man väl bara ha sex med en gång då. Och sen aldrig mer.

Nä, det är de där personerna som ”tänder” en med något annat. Vad vet jag faktiskt inte… men något annat är det ju. Om någon kunde förklara det för mig, så vore det ju bra. Fast jag tror inte att någon kan det. För jag har inte svaret själv.

Calle Schulman, ni vet, bloggaren. Han sa att den där klyschan man säger att ”skönheten kommer inifrån”. Han menade att det är helt fel. Han skrev att det är precis tvärtom – fulhet kommer inifrån. ”En, enligt alla idealsnygg tjej blir råful om hon är elak eller korkad eller fördumsfull. Hon blir en skräcködla. En padda. En fuling. Osexig så in i helvete” (Schulmans ord.. inte mitt, jag svär inte;). Han säger att han nästan njuter av att se en snygg tjej bli så där äckligt ful när det blir uppenbart att hon har ett fult inre.

Ja, jag kan inte mer än hålla med farbror Schulman här. Nästan lika mycket som jag njuter av att se en ”ful” människa bli riktigt råhet när man får se en glim av insidan. Älskar den känslan.

Så summa av kardemumma av denna lilla fundering ikväll blir alltså: Klä er hur ni vill och var hur snygga eller fula ni vill. Men visa ert inre och var gulliga, så får ni precis vem ni vill.

Kraaaam n