Jag - hemmakatt!










räknare
besöksräknare

Hemmakatten

Jag är en ”hemmakatt”.

En sådan där person som älskar att ha det lugnt och skönt omkring sig.

Som tyckte om att strosa omkring i ylle sockor, t-shirt och bara göra det man hade lust till.

Idag har jag inte fått mycket gjort, tyvärr kära läsare.

Jag har gått omkring här i stor t-shirt och sockar, för vädret har inte tillåtit något annat.

Fick till och med hämta in tvätten från klädstrecket, för det kom SNÖ!!!

Det vill jag inte ha nu. Det var väl vår för någon dag sedan, ja till och med sommar ju. Då vill vi INTE ha snö nu igen.

Hann i allafall plocka in lite blomster, se bild.

I väntan på att solen behagade titta fram, lyssnade jag på vacker musik.

Allt från en god väns fina alster, till en cd som Philip hade spelat in till mig för typ 100 år sedan.

Den senare var inget vidare, Philip. Hoppas du har bättre musiksmak nu... det var typ Medusa eller nåt. Lustiga texter var det iallafall.

När Malte kom hem blev det klassiskt för hela slanten. Det blir alla i familjen konstigt nog väldigt lugna av. När vi lyssnar på Mozart, Bethoven osv.

För tillfället sitter Malte och ritar Mora Träsk, jag sitter här och skriver några små rader till dig, som orkar läsa. Micke sitter uppe vid sin dator och gör viktiga saker.

I väntan på att solen kommer har jag "råkat" ta en liten tugga på Maltes kanin... tror ni han märker det? Se bild.

Har också ätit upp ett halsband av godis..se bild..det finns alltså inte längre.

Snart är allt påskgodis slut och jag med.

Imorgon är en annan dag, förhoppningsvis med lite sol.

Får vara inne och gosa med Sture tills solen behagar titta fram då

Kraaaaam n