Haloweensfest i byn

räknare
besöksräknare

Lite axplock från min dag idag då...




Ja.... efter vår lilla vistelse i stadens kärna... begav vi oss då hem. Lyssnande till ett av världens bästa band. Iallafall om man får tro Malte!




Sedan lite bilder från den härligt, roliga och lite läskiga haloweensfesten. Det var trötta men lyckliga barn som somnade sött i soffan sedan. Efter att ha gått både spökrunda i mörkaste skogen... och jag kan lova er, i Ållaryd blir det MÖRKT när det är natt. Inte en gatlykta så långt ögat når. 

Okey då, en och annan finns det väl. Fast inte där vi gick och ropade på spökena. Vet ni vad? De ropade tillbaks. "Boooooohoooo", lät det någonstans långt därborta i urskogen. Lös, gjorde de också med sina ögon.

Efter det gick alla barnen med varsin bunke och lekte "bus eller godis". Det blev nästan bara "godis", med tanke på hur mycket de fick i sina hinkar.

Nu sitter jag här med en mage som håller på att sprängas. Det är så lätt hänt att mamma går och sneglar åt det där godiset. Det bara ligger där, i skåpet och ropar på mig.

"Här är jag. Kom o smaka. Du ångrar dig inte. Det är jättegott."

Äh, vad fxn (jag svär aldrig, faktiskt sant), jag kan tala om för er kära läsare. Det var gott... godiset. Annars bjöds det bland annat på:
Bajskorvar
Blod

Fingrar

Spindlar
Huvud på spett



 Åh, så kul och spännande det är att få klä ut sig. Minns ni det?



Happy Haloween på er allihop!