Splash!

räknare
besöksräknare


”Regnet det bara öser ned, solen den visar sig nog aldrig mer men du.. tjura inte nu”

Ja, varje gång det öser ned såhär får jag den låten i huvudet. Vet inte varifrån den kommer. Säkerligen från någon liten trudelutt som spelades i radion när jag var liten.

Om jag inte får den låten så får jag den här:
”Dripp, dropp, dripp, dropp, vad är det som droppar på vårat paraply? Vad är det som droppar, ned från skyn? Jo, vatten, vatten bara vanligt vatten!”
Vem har inte sjungit den när de gick på dagis?

Jag på promenad med "Lisa" och sylvester på huvudet
Apropå dagis, när jag var liten då fick man varm nyponsoppa med glass och smulade skorpor över till ”mellis” på dagis. Nuförtiden får de en halv ostmacka med ett glas mjölk.

Ja, tiderna förändras och jag med den. Eller...gör jag verkligen det? 

I bland känner jag mig som den där lilla flickan som älskade att klä på mig ”galonisarna” och sylvesterhatten, som för övrigt är nästa omöjlig att hitta nuförtiden i barnklädesaffärerna. Någon som vet var de finns att köpa? De var ju så bra!

Precis utanför bilen, fanns en vattenpöl. Den måste man ju
bara hoppa i. 
Efter det så var det bara att ta sikte på första bästa vattenpöl och sedan börja hoppa.

”Hej sa Petronella, ifrån plaskeby. Det är dags att fälla upp sitt paraply”