Klart som korvspad

räknare
besöksräknare

Städade min väska nyss. Gud vad mycket konstiga saker vi flickor alltid har med oss. Det är läppstift, för alla tillfällen. Rosa, till vardags. Rött, utifall att man skulle bli bjuden på middag eller nåt.

Alla dessa kontokort! Varför ska affärer envisas med att ha sådana? Jag menar, det är inte ofta jag får rabatt på dessa. Om vi tittar lite på Ikeas Familykort... med handen på hjärtat, det är väl inte så där ofta du behöver mer än ett par morgontofflor per månad? Eller Citygross kortet? Tror aldrig 
de haft något att erbjuda på det när jag handlat.


Finfin hemmagjord sparbössa
Hur som helst, tog bort alla småmynt ur min plånbok. Det blev en handfull sådana. Gav dem till Malte som blev överlycklig och hämtade sin hemmagjorda sparbössa.

Han stoppade omsorgfullt ned de små mynten och jag frågade honom vad han skulle köpa för alla pengarna. Svaret kom snabbt och självklart, som om han tänkt mycket på detta.

”Jag ska köpa en stor röd och BLANK sportbil, utan tak!” Ja, det var ju klart som korvspad!


Finfin bil, blank och utan tak