Ctrl Alt Delete

räknare
besöksräknare

Idag går allt i grått, så det så!
Lördag. Ledig. Hängt gardiner. Imorgon får jag ta ned igen för att sy kanterna, känns lite jobbigt men ska nog gå bra. Eftersom det är en skön fri dag (vilket jag inte haft på länge) borde jag vara glad och nöjd. Visst, det är skönt men jag har en "såndär" dag, du vet. Kan egentligen inte säga varför, det bara är det. Inte en sån dag då allt jag gör blir fel utan att jag bara känner mig lite hängig. Vad gör man då? Det är det värsta jag vet. Och inget som jag kan vara irriterad på heller utan får bara snällt gå omkring och känna mig sur. Om bara katterna kunde vara lite busiga eller nåt så jag kunde få ur mig den där surheten på nån. För jag vill inte att någon stackars familjemedlem ska behöva ta emot det. Men nähädå, de sköter sig för en gångs skull exemplariskt och är så gosiga så.
Får väl ta och försöka hitta nån bra film som jag kan drömma mig bort till. För de båda böckerna jag tyckte var så bra och har jag redan läst ut. Hörde att den tredje kommit ut i handeln och kan knappt bärga mig tills jag köpt in den. 
Tänk om man skulle ta och göra något nere på stan? Typ bio eller gå på teater? Det var evigheter sedan jag var på det. Sist var på "Alfons Åberg" med Malte. 
Till och med Alfons har dåliga dagar.
Vi kom för sent och det tog tid innan vi kom in på salongen eftersom han var tvungen att ha popcorn också. När vi väl satte oss hade det gått ca tio minuter av filmen och hela filmen var endast 20 minuter lång allt som allt! Vi hann knappt börja på våra popcorn. 
Min senaste teaterföreställning kommer jag knappt ihåg. Vet du när vi människor egentligen började gå på teater? Det vet jag. Har läst att redan de gamla egyptierna hyllade sina gudar med teaterstycken för mer än 3.000 år sedan. Traditionen spred sig i Medelhavsormådet och blev särskilt vanligt bland grekerna som utvecklade nya genrer av teatern. Ja, som exempelvis komedi och tragedi.
Tror jag sätter på nån sorglig kärleksfilm eller kanske en rysare
Tack till de gamla antika grekerna och egyptierna. Utan er uppfinning av att dramatisera hade kanske inte ens filmen funnits. Fast å andra sidan har vi nog alltid haft ett behov av det. Vad skulle vi annars göra innan tv och radio kom till? Vi hade nog suttit och berättat historier och sagor i allafall där i ljusets sken från stearinljuset när mörkret lagt sig.
Jaja... ett litet vimsigt, tråkigt inlägg blev det här då men så kan det vara ibland. Allt behöver ju inte alltid handla om hur lyckad och rolig man är. Vi har alla olika sidor och det är faktiskt inte farligt att erkänna för omvärlden att även jag har det. 
Så nu vet du det. Så

Tack och adjö!
ledsen lessen tråkigt kul barn kär förälskad böda camping nilla bödanilla micke och nilla malte