Don´t care

räknare
besöksräknare
Njuter av vinterkylan
I don´t care. Brukar inte tycka om denna månaden men lägger mig platt på marken, liksom som om jag gett upp. Det är kallt men är man klädd går det bra. Genom trädgrenarna ovanför mig susar en svag vind genom mina ekgrenar. Malte letar  roliga saker vi kan hitta på marken nu innan våren kommer, de ska vi pyssla med när vi kommer in. 
När jag ligger där och drömmer mig bort letar sig solstrålarna igenom och jag bländas. Ändå kan jag inte sluta att titta och låter min blick liksom "försvinna". Grenarna gungar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Böjs långsamt åt det ena hållet och sedan åt det andra. Malte skuttar runt och småsjunger mellan diskussionerna han för med mig:
"Mamma, hör du hur grenarna sjunger för oss!"
Ja, det låter faktiskt nästan som om de gör det. Får ligga kvar och vila mig i typ en minut, sen är det dags att leka "Stora jättarna". Det är en rolig lek han kommit på. Den går ut på att "trampa runt" överallt. Det ska riktigt höras hur stora jättar vi är och det är viktigt att "bonka" riktigt högt. Så det hörs. 
"Bonk, bonk", säger han och stampar roligt omkring mig.
Två stora jättar på rundvandring
Sen kan vi gå in och tända ljus och dricka varm choklad. Det är mys det med... och pyssla.

Lyckliga "barn" i parken
Skönt att värma sig sen