Skulle du vilja se en gladiator slitas i stycken?

räknare
besöksräknare
Nu har jag storstädat hela huset. Det luktar fräscht i varenda vrå. Jobbar hela helgen så jag måste vara säker på att de som är kvar i huset har det fint. Om sanningen ska fram så blir det liite mindre för mig att städa när jag kommer hem på söndag sen. 
Mitt fina badrum och rena. Där ska bada ivkäll, tror jag nog.
Jag vet inte, men det verkar som om vi flickor har en annan "skit-gräns" än vad killar har. Mina verkar inte märka att det behövs städas om det så virvlar upp både katthår och dammtussar bara man råkar gå förbi en dörr eller. Finns det killar som faktiskt som börjar städa då? Tycker det verkar vara glest mellan att hitta dom. Oj, nu får jag väl hela den manliga skaran på mig här. Det är inte så att jag vill dra alla över samma kam... har stött på en och annan som verkar vara jätteduktig. Grattis till er flickor som har en sån, säger jag då. En annan liten försiktig fråga till er:
"Hur gjorde ni? Eller var de bara såna när ni fick dom?"
Efter städning blir det att slänga sig på ryggen i soffan och kolla på "Gladiatorerna".
Så får vi se ytterligare en "favorit i repris" på teven då. Känns som de där "gubborna/gummorna" på tv:n behöver gå en kurs i förändringsarbete och lite nytänkande. Inte sant?
Favorit i repris?
Jaja, låt gå... det finns som sagt något som kallas för avstängningsknapp.
Eftersom det nu ändå visas kan jag informera att det grävts fram en av världens bäst bevarade begravningsplatser för just gladiatorer. Det är sant. Prenumererar på "Illustrerad Vetenskap" och det fick bli min kvällslektyr igår kväll. Nu är det kanske just vad namnet på tidningen säger och som många verkar "glömma bort"... just ILLUSTRERAD vetenskap men ändå, kanske just det här är sant då. Man vill så gärna tro på allt som står skrivet.
Nu har det alltså grävts fram 80 skelett i England. Undersökningarna visar att många av de döda hade väldigt muskulösa överarmar, troligen för att de arbetat hårt med svärdet.  Låter väldigt trevlig att vara flicka på den tiden, tycker jag. Tänk vad många muskulösa män man hade fått se.
Sist, men inte minst, har de hittat bitmärken från stora rovdjur, troligen lejon på de 1 800 år gamla benen. Det låter däremot mindre nöjsamt kanske. Jag citerar:
"Det verkar tämligen osannoligt att männen skulle ha attackerats av lejon eller en tiger på väg till puben för 2 00 år sedan!".

Nä, det tror inte jag heller och just DEN teorin kan jag nog utgå inte är illustrerad vetenskap utan högst troligt en sann sådan.
Det kan i och för sig ha varit avrättade brottslingar eller offer för massakrer mot t ex kristna men de är alltså säkra på att det handlat om gladiatorer.
Kanske jag skulle kolla lite ändå på det där programmet? Hm... undra hur länge de gladiatorerna visas på teven idag som skulle ha klarat sig mot ett lejon? Inte särskilt länge tror jag. Fast å andra sidan, de hade nog inte ställt upp om det vore på de premisserna. Men så tänker jag om...:
Om det nu är så att de på den tiden kunde ställa upp på en sådan sak, bara för att få lite uppmärksamhet, kanske det skulle funka än idag? Folk gör vad som helst för att få komma med i teve-rutan, inte minst jag;) Fast ligga och slåss med ett vilt lejon... jovars, DÄR går nog även min gräns. Kanske nån annan som vill ställa upp?

Tror jag ska sätta mig i styrelsen för de där programmen. hade det blivit tittarstorm vill jag lova om jag låtit gladiatorerna slåss mot vilda lejon.

Själv hade jag lugnt suttit kvar här och läst min tidning... ett par miljoner rikare. Oj, vad många muskulösa överarmar vi skulle ha sett.
Fast vid närmare eftertanke... skulle du verkligen vilja se en gladiator slitas i stycken? Nää... skulle inte tro det. Jag får hitta på nåt annat att bli rik på. Förslag? Någon?