...nd all these little things...

räknare
besöksräknare
Så skönt att drömma sig bort till musik
Ligger med lurarna i soffan medan Malte leker med lego på golvet jämte mig. Det är så skönt att ta tillvara på de där "guld-stunderna" som blir i vardagen. Medan jag hör hur Malte nynnar på (vad det verkar) vara något egetkompinerat, sjunger jag själv med i texten som strömmar in i mina öron:
"Your hand fits in mine, like it just made for me..."
Endast ett simpelt gitarrspel, inga trummor:
"..but bear this in mind, it was just made to be..."
Ryser, gillar detta gillar jag:
"nd it all make sense to me... nd I love you endlessly!"
Älskar att lyssna på musik när jag kör bil. Högt ska det vara. Det blir inte så ofta som jag vill men du vet, då när det är långt att köra och det inte finns annat att göra än att antingen prata eller lyssna på musik. Det tycker jag om. Oftast när det är en planerad biltur blir det musik jag själv valt ut. 
Älskar att köra bil och lyssna på musik. Högt!
Är det däremot inte det får jag förlita mig på att radion behagar spela något fint. Oftast blir det att jag rattar in den där kanalen där de spelar gamla godingar från förr men ibland (läs inte så ofta) blir det typ radiorix fm eller nåt , de tycker jag egentligen är bäst på mornarna när de där tre lustigkurrarna sitter och babblar om allt och inget. 
Fast det är en sak jag inte förstår när det gäller de här kanalerna... varför envisas de med att säga att de alltid har "ny och fräsch musik"? De verkar ju spela från någon lista eller nåt som går runt, runt. Kanske bara är min inbillning men visst verkar det så?
Hur som helst... råkade sätta på radion häromdagen och fick höra en så fin låt! Nu är jag en sån som lyssnar mycket till texten i låtar, har förstått att det är lite olika det där. Visst, jag kan tycka om en låt med "blahaj-text" också, du vet... hjärta och smärta och så, fast oftast vill jag gärna att texten ska leverera någon känsla. Det tyckte jag nu denna gjorde och ska sanningen fram är det faktiskt lite si och så med denna varan nuförtiden. Det är mycket "dunka-dunk", inget fel i det i och för sig men vad jag blev förvånad över hur vackert sångförfattaren verkligen hade tänkt till i just denna låten. Det låter (i mina öron) lite som poesi. Sedan att pojkarna som sjunger den har vackra röster är bara ett plus i kanten såklart. 
Eh... vet inte hur jag ska säga detta utan att det kan tas fel (vilket i och för sig allt kan göras, för den som letar) men den här texten visar för mig hur jag tror att de flesta flickor vill känna att ens kille tänker om henne. Eller har jag fel? Kanske är det så vice versa också? Vi är ju trots allt rätt lika och bara människor med samma tankar och känslor.
".. nd it all make sense to me..."
OJ... höll ju nästan på att glömma berätta hur låten var jag lyssnade på (för den som blev nyfinken dårå;)!
https://www.youtube.com/watch?v=6wBzR7zhA0g