Blir så osäker ibland...

räknare
besöksräknare
Blir osäker ibland...
Många gånger försöker vi "bädda" in våra barn i "bomull".
Vi vill så gärna skydda dem från allt ont här i världen.
Oftast lyssnar jag till goda råd men sen följer jag dom inte.
Jag har alltid gjort det som känns "rätt i hjärtat".
Ändå händer det ibland att vi hamnar i jobbiga situationer.
Då kan jag så osäker.
Vet inte hur jag ska bete mig?
Oftast är det när jag känner mig stressad eller ledsen för något.
När de känslorna tror jag att det är viktigt att:
förklara!.
Vi kan inte alltid vara glada och trevliga.
Även små barn kan förstå hur det känns att vara ledsen.
Fast vad som är ännu viktigare:
"Kom ihåg att säga att det inte är han/hennes fel!".
(Om det inte är det såklart).
Annars kanske ditt barn tycker att det måste ta ansvar för hur du mår.
... och det är det sorgligt nog alldeles för många som känner, tror jag.
Alla blommor går att sätta i "vas".