PLUMS!

räknare
besöksräknare
Jag i målartagen. Då var det vardagsrummet jag gick "lös" på, nu är det hallens tur.
"Hit med det bara!", säger jag, som om det vore nå´n "sak" vi pratade om. 
Denna gången vill jag lyckas och jag gör vad som krävs, bara det gör mig glad.
För det vill vi ju alla vara och vi stressar runt på allt möjligt för att bli lyckliga och harmoniska.
Jag har läst böcker, varit på yoga och mediterat.
Pratat mig sömnlös med mina vänner.
Slitit mitt hår, sprungit, semestrat ibland och gjort  allt för att försöka försonas med mig själv.
Är du verkligen beredd att lägga ner all den tid som krävs, alla pengar, all energi, all kraft och allt tålamod som du någonsin kan åstadkomma?
"Inte vet jag men för böveln, kan det vara så svårt då?". 
Här är jag, jag står ju här. 
Är det någon som är beredd att göra skiten så är det jag.
"Bara att kavla upp armarna och sätta igång då!".
... efter att jag tapetserat färdigt i hallen.
För lyckan kan vi inte jaga och inte köpa för pengar, den kommer när du minst anar det.
Så efter att jag tapetserat kan jag ju alltid börja med något annat kul, som att så frön till sommaren eller nå´t.
Tills dess dyker jag huvudstupa ned i tapetklistershinken.
"Ett, två och så tree!".
PLUMS!