Påkommen med handen i kakburken

räknare
besöksräknare
Om jag skakar tillräckligt...
... kanske det inte märks att jag slickade gräddbunken.

"Fy bubblan vad pinsamt!"
, tänkte jag.
Kände hur jag rodnade över hela min kropp.

Minst!
Hade gjort det igen.
Låtit min mun tala innan hjärnan hade tänkt efter.
Har inget svar på varför jag gör så, måste vara nån "defekt" eller nåt.
Oftast brukar det vara tyst i nån sekund, innan det brister ut ett gapflabb från de som råkar ut för mina små felsteg.
Vilket är som en "befrielse" varje gång!
För det är när det inte gör det som det riktigt pinsamma börjar.
Då hör jag mig själv göra det jag vet att man inte ska göra, nämligen ursäkta sig.
"Ehh, jag menade ju inte så och förresten tycker jag inte alls du har nå´n bred rumpa utan snarare det motsatta. otroligt smal och smäcker !".
Jag menar - man säger inte så till en som vet att hon/han har en bred rumpa!
Denna gången blev det i alla fall ett hej dundrande högt skratt efter mitt pinsamma uttalande.
"Puh... klarade mig den här gången också. Med handen i kakburken!".