"I Want Candy!"

räknare
besöksräknare
"I want Candy!".
Det är nog inte många som minns den låten?
Bow Wow Wow, hette de och leaden hade sån´t hår som är populärt idag.
Du vet när det är snaggat på ena sidan och långt på den andra.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen men oj vad jag ville ha det då.
Fast så har jag alltid haft min "skräck"  för frisörer så det blev aldrig av, tur var väl det.

Nu står Påsken inför dörren och pysslet står härliga till.
Vi är lite lata idag, Malte och jag så det blir mest lite stillasittande ritande för oss.
Japp, ritade den söta kycklingen själv (skryyt;)

Japp, ritade de små kycklingarna själv (skryyyt igen;)
I bakgrunden ser du Maltes kort med Skyliners på (såklart;)
Vad julen handlar om vet barnen något sånär, även om det är klapparna som är viktigast.
Fast vad Påsken handlar om, det verkar de inte ha en aning om!
Inte för att jag är speciellt kristen men nog har man väl ett litet "hum" i allafall?

Försöker förklara för Malte, han verkar titta helt förskräckt på mig!
Inser att det nog är lite för otäckt att höra hur någon som hette Jesus återuppstod från de döda och hur han spikades upp på ett kors.
"Nä, hujedamej!", säger jag och försöker desperat komma på något annat att säga.
Vill ju inte att pojkstackar´n ska få några men eller så.

Han fortsätter rita.
Vi är helt tysta. 
Han ser sammanbiten ut och säger:
"Ja, det skippar vi, tycker jag med!" 
Jag pustar ut och han fortsätter, nu lyser han med hela ansiktet:
"... huvudsaken är ju att vi får godis!".

Japp, tänker jag och fortsätter nynna på "I Want Candy".
Dudddudududu dudu! (så låter trummorna;)