Nu ljög jag igen... det är för sorgligt!

räknare
besöksräknare

Ps. innan du börjar läsa vill jag förklara att jag har INTE ljugit och det är INTE jag som ska säljas. Pippi säger så och huset är till salu. Såg nämligen att det såg lite lustigt ut när jag läste ;)

"Ja... nu ljög jag igen... Det är för sorgligt!".
Pippi ser surmulen ut, fast bara nå´n sekund.
För då är det nästa lek som ska tas itu med, "inte nudda golv".

Tänk om livet hade varit så enkelt.
Om man "råkade" slänga ur sig en och annan liten lögn i alla hast, hade det bara varit att berätta det.
Livet går ju trots allt vidare ändå, oavsett om man ber om ursäkt eller inte.

Nä... då är det bättre att lära sig av allas vår kära "Pippi".
Om vi ska tro henne så ljuger de i Kina mest hela tiden.

"Ja, de ljuger så de blir blåa i ansiktet. Så det så!", säger hon glatt.
Allt medan hon swischar runt på skurkvasten när hon skurar golven.

Jag har förresten skurat av hela "Pippi-huset", för nu ska det väck.
Det gäller att hänga med i svängarna när barnen växer så det knakar.