Jag är besatt av likes!

räknare
besöksräknare

"Jag är besatt av likes!", tänker jag, det är sorgligt men sant.
Undrar om det är ett vanligt fenomen eller bara är det bara jag?
"Hur blev det såhär?"
Läser att vi ca 300 gånger om dagen tar upp vår mobil för att kolla, det är många gånger det.
Jag gör inte så, det är mer att jag går in efter flera timmar när jag skrivit nå´t inlägg.
Fast då hoppas jag alltid att jag fått många likes.
Tror att gränsen mellan att hålla dig uppdaterad och att vara beroende är hårfin.
Mycket handlar nog om att den bekräftelse jag får på alla sociala medier är så snabb.
Fast nuförtiden jobbar jag med att stänga av mobilen helt ibland.
Det är inte hela världen om jag missar ett samtal eller mess, är det viktigt kan jag ringa sen. 
Datorn får också stå avstängd långa stunder.
"Det gäller att leva i verkligheten emellanåt. Glöm inte det!"
Att ha datorn i knät fungerar inte för mig, det blir ju skållhett på låren!
Tur är väl det!", tänker jag och går ut i vårvärmen.
Dricker lite kaffe, lyssnar på den öronbedövande fågelsången.
... och klipper mina kära rosor.
Vill att det ska bli såhär vackra även i vår. Då gäller det att sköta dem med omsorg.