Smalltalk

räknare
besöksräknare

"Small talk!, tänker jag där jag sitter där mitt i tjej-gänget.
Ibland tänker jag att det betyder mer för oss än vad vi medger, eller ens vet om.
Annars hade vi gått och berättat våra innersta hemligheter för varandra lite var stans.
"Nämen hejsan! Det var inte igår, hur mår du?"
"Jovars. Har nageltrång och var med granntjejen i går natt!"
Nä... tror inte det hade varit nån bra idé, fast nog hade det varit kul alltid.
Sitter med en stund och pratar om "allt och inget", innan det är dags att köra hemåt. 
Fast när jag står där i farstun och knyter skorna hör jag bara ett enda stort "kacklande".
Det går inte att urskilja ett enda ord.
"Som en enda stor hönsgård låter det".
"Fast, det är inget fel i det", tänker jag när jag leende kör hemåt.
Undra om killar också låter så på sina träffar?
"Nä, de låter nog mer som en brummande björngrop!", hinner jag tänka innan min hand "självmant" sätter på radion.
Höjer till tonerna av "Hotell Calefornia".
Himla bra låt det där.
Det är inte bra med tystnad för länge.