Det kom ett sms


räknare
besöksräknare


Idag var det först städdag. Dammsugit, städat toaletterna, dammtorkat och plockat ihop alla Mora Träsk-filmer som min 4-åringa Malte har spridit ut i hela huset. Allt detta gjordes då till ljudet av en Mora Träsk-låt: ”Hänger tuttarna på dig ned, kan du ta dem och vifta med…Kan du slå en knut så lätt, kan du knyta en rosett.…. Hänger tuttarna på dig neeeeer”.

Mora T är bra, det är dom.

Efter det en tur in till stan för Malte och mej. Det tycker vi är så mysigt. Då brukar han sitta bredvid mej, där framme i bilen. Han tittar på mig och säger: ”Mamma, nu är vi på våra äventyr igen. UTAN pappa. Han får inte vara med när vi är på våra äventyr, du och jag” ler han och nickar bestämt att så är det minsann.

Solen tittade ju fram, lite då och då. Malte tycker inte om att få sol i ögonen. Det vet jag och var därför förberedd att låna ut mina stooora solglasögon till honom. Ser riktigt komisk ut! I bilen sjöng vi till en annan Mora Träsk-låt: ”In kommer far, ilsk som han var, näven han slog i bordet… efter kom mor, gormar och svor, undra vad gubben gjorde….ungarna skrek så hunden blev blek och katta, ho sket i vasken”.

Mora T är bra, det är dom.

När vi handlat gick vi in till Hemmakväll och hyrde tre filmer för 130 kr. ”Sammys Äventyr” till Malte, ”The last Exorcist”, till Nilla och ”Paranormal Activity” till Nilla. Ingen film till Micke, för han har ändå inte tid att kolla på film. Dessutom tror jag han är alldeles för rädd för att kolla på skräckisar, som jag för tillfället har snöat in på. Nä, han har så mycket annat för sig den karlen. Särskilt nu när han då har opererat sitt navelbråck. Ja, jag berätta detta eftersom halva Sveriges befolkning redan vet om det ändå. Hade ju den ”goda smaken”…hrmpf.. att berätta det i serien Böda Camping.

Bredvid ”Hemmakväll” ligger en pizzeria. Ja, det har blivit en del onyttigheter denna vecka men det ÄR inte så lätt att agera sjuksyster åt en navelbråcksopererad man och samtidigt ta hand om barn och hushåll. Så ja, det har blivit en del skräpmat, det har det – erkänner. Annars är jag faktiskt en riktig bullmamma. Gillar att baka och laga mat, det gör jag. Duktig på det också, säger de.

Rätt var det var, när vi satt där och väntade på att våra pizzor skulle bli klara, så får jag ett sms från Micke. Vår lille 4-åriga Malte som faktiskt redan kan både läsa och skriva, fick då läsa vad det stod i sms:et medan jag stod i kassan och betalade. Högt och ljudligt läser Malte, så alla i kön på pizzerian hör:

- Hurra, jag har BAJSAT!

Japp. Micke var såå glad över att han lyckats med denna bravur. Nervös hade han varit att det skulle göra ont efter operationen och nu ville han dela med sig av denna lycka till sina närmaste. Vad han inte visste var ju att hela pizzerian skulle få höra.

Jaja, så kan det gå. Visst var det ett glatt meddelande, det var det ju. Hela kön började skratta och jag kunde bara inse… att det är nog inte riktigt läge för mig att vara ute bland folk än. Igår gick jag omkring i landstingets tossor på Plantagen och idag basunerar vi ut att Micke är överlycklig över att ha bajsat.
De i kön undrade nog ifall han brukade messa sin tjej varje gång detta hände. Det kan jag meddela att det gör han INTE!

Kraaam n