Jag konkar på en massa krimskrams...

räknare
besöksräknare

Vad är det med oss tjejer och handväskor?
Händerna stadigt på ratten. Musiken på hög volym och trallar glatt med: 
"Tralla lalalaa"
Klappar takten genom att slå med fingrarna mot växelspaken. Jag gillar att köra bil och gärna långt. Precis som jag sjunger i låten "Ballad of Lucy Jordan" inser jag nog att det aldrig kommer att bli av. 
Utifall du inte hört den redan, varsego!
Men som sagt, pengar är inte allt här världen. Läste dock att det underlättar förhållandet till sina barn (skojjar).
Vädret är soligt och jag har solbrillorna på. Känns att luften är klar och jag drömmer mig borg till sommaren som ska komma.

Då hör jag ett ljud. Det låter inte som det kommer från radion. Vad är det? Så kommer jag på det!  Åh, det är den där förbenade mobilen - igen. Den ringer och ringer men alltid i stunderna jag inte kan svara! 
Letar febrilt efter min handväska som jag vet ligger i passagerarstolen. 
Hittar den, puh! Då gäller det bara att rota bland allt krimskrams utan att släppa blicken från vägen. Rotar och rotar men ingen mobil! 
Känner igen de andra välkända föremålen, som nycklar, läppstift, kam... men ingen mobil. 
När jag äntligen hittar den, låg den inte alls i väskan utan mellan mina ben! 
"Javisst ja, la den ju där utifall det skulle ringa", tänker jag för mig själv. Fast nu är det försent att svara för nu har det slutat ringa. Får kolla när jag kommer hem vem det var, tänker jag. För jag kan verkligen inte tala i mobil när jag kör, allra mins sms:a. Tror jag skulle bli glad om det gick igenom ett förbud mot att prata i mobil, såsom lagförslaget lyder just nu. 
Gillar att köra bil... helst långt. Kanske till Paris eller nåt;)
När jag kommer hem vänder jag upp och ned på min handväska för nu är jag trött på att konka omkring på krimskrams som jag egentligen aldrig använder. Det är papper, en och annan bok också alla sminkgrejer. 
Tillslut när jag städat ur det mesta är det bara mina nycklar, mobilen och plånbok kvar. En tunn sådan för jag passade på att städa ur den också. Shit vad mycket KORT jag hade. "Gina Trico, Apoteket, Kappahl" och en hel hope andra. En massa kort som är menade för att spara in poäng men som jag alltid glömmer bort. 
De kunde jag lika gärna skippa. Det fick bli körkortet och kortet från min älsklingsaffär "New Yorker" kvar.
Nåväl, vad kan jag dra för slutsats av allt det här då? Jo, när du tittar i en tjejväska inser du att pengar inte är det viktigaste. Så det så,
kraaam