"Mu på dig!"

räknare
besöksräknare

Ibland blir jag nästan lite imponerad av mig själv. Jaja... vet att det inte är fint att skryta här i Sverige men den oskrivna lagen har jag lagt på hyllan för länge sen.
Andra sidor jag tycker om hos mig själv är att jag har ett (för min egen del då), bra "seénde" för inredning och måla tavlor och sånt. Känner att jag mår bra av att göra kreativa saker som att påta i min trädgård och se hur mitt hårda jobb sakta förvandlas till de vackraste blommor.
Tycker också om att bjuda folk på middag och det var just vad jag gjorde i påskas. Det fick bli påskbuffé med allehanda tillbehör. Gillar allt från att göra inbjudningskort, planera mat och eventuellt lekar för att sedan duka lite roligt.
Vill att mina gäster ska känna att jag har ansträngt mig , för att de ska få det bra när de hälsar på. Ingen ska behöva gå hungrig hem från mig.
Just nu sitter jag och Malte och varvar ned framför "Harry Potter". En lagom läskig film. Den passar ju bra så här i Påsk-tider då den handlar om trollkarlar och häxor till både höger och vänster. Tur man inte levde på den tiden. Jag hade säkerligen blivit tagen som häxa, det är jag säker på. Alla konstiga små egenheter som jag har för mig. Som att sitta uppe mitt i nätterna och måla, skriva eller sjunga.
Tur att jag inte har några grannar heller... mer än kossorna i hagen då. "Mu på dig", kram n