Mentalt självmord... liksom.

räknare
besöksräknare
Jag får gympa helt gratis i min trädgård. Här är jag och struttar runt på åkern en tidig gryning ;) Ps. från videon "Lucy Jordan"
Gympan? Vart har den tagit vägen egentligen? Förr hade vi "Idrott" på schemat, nu verkar det ha försvunnit på en del ställen, vilket är synd. Verkar som om lärare får försöka trycka in det bäst de kan mellan alla teoretiska lektioner. Nu ska jag inte säga att det är så överallt, det finns säkert skolor som har det på sin agenda, jag vet dock att det finns de som inte har det. Undrar lite stilla varför? Det borde vara ett steg till en bättre och hälsosammare vardag för alla stillasittande ungdomar. De sitter stilla på skolan och de sitter stilla framför datorn hemma, spelande "Warcraft" eller något annat.
Warcraft
När jag gick på högstadiet hade vi "Idrott". Jag var rätt duktig upp till mellanstadiet och var med i basketlaget och rörde mig mycket på fritiden. Cyklade och lekte cirkus en hela somrarna med Ulrika på vår bakgård. Om vi inte gjorde det var det andra lekar, oftast utomhus. Vi hade inte ens en dator i hemmet! Nästan lite svårt att tänka sig idag.
Ja, jag är en människa som rör mig automatiskt, liksom. Nuförtiden är det trädgård och spring med lille Malte som gäller. Motion gratis liksom. 
Fast just "Idrotten" på högstadiet, det var något som gjorde att jag inte ville vara med. Undrar varför såhär efteråt? Terminen rullade på och jag skötte mig, ja, förutom gympan då. Jag kunde liksom inte med den. Speciellt duschen. Att vara naken inför andra tjejers nyfikna, bedömande och granskande blickar skulle vara lika med mentalt självmord, liksom. Det är inte lätt i de åldrarna då det händer så mycket med ens kropp.
Blygheten över sin egen kropp kommer och går genom livet.
Så jag skyllde på mensvärk. Huvudvärd. Att jag hade glömt kläderna. Ursäkterna blev många och det var så enkelt att smita.
Hoppas dagens lärare har mer koll på sina elever. Tänk, inte ens mina föräldrar visste att jag skippade gympan. Fast nu kommer de att få veta det, så ja mamma... erkänner att jag skolkade dessa lektioner men du behöver inte vara orolig, för jag fick min motion ändå. Cyklade frenetiskt hem hela vägen för att gömma mig i källaren så fort som möjligt de dagarna vi hade gympa på schemat. För huh, hemska tanke om jag skulle bli upptäckt. Det var ett gympapass i sig, med stora bokstäver, så svettig som jag blev av den där hemska uppförsbacken innan jag kom hem. Jag blev aldrig påkommen och fick ett godkänt betyg ändå. Det var inte illa det, för en tjej som inte ens var med. En enda gång. Konstigt.