Okey - upp till bevis nu!

räknare
besöksräknare
Nästan natt och jag är pigg som en "mört". Det är DÅ jag har min kreativitet på topp.
"Upp till bevis nu, är du en A eller B-typ?"
Jo, för det finns faktiskt sådana i vetenskapliga termer.
"A-typen" är den som har förmånen att styra hela världen. 
Alla vi andra får bara snällt hänga på.
Det är sant!
Den första typen är nämligen alla de som är morgonpigga, den andra tvärtom såklart.
Jag skäms inte det minsta över att jag råkar tillhöra den senare.
Kan sova precis var som helst mitt på dagen, vet ju att jag kan göra allt det där som måste göras senare.
"Jag undrar bara hur det kommit sig att A-människorna ska få bestämma ALLT?"
Är de så många fler än oss kvällströtta eller varför?
Hur jag än grubblar på det, finns jag inget svar.
Varför kan vi inte kompromissa då, som vi annars är så noga med att göra här i Sverige?
De som är morgonpigga kunde  ta alla fm-passen och vi andra kunde få komma lite senare.
Både arbetsgivarna och arbetstagaren som vinna på det.
En "vinn-vinn situation" alltså.
Kan tänka mig att jag inte är den första som funderat över dessa saker.
... särskilt när klockskrället ringer i ottan och jag LÄTT hade kunna sova typ 12 timmar till.