SD och FI...

räknare
besöksräknare
Jag gör nog som så många andra, letar och läser på nätet om de olika partierna...
Igår röstade vi, hoppas du gjorde det med?
I Småland blev det flest röster på SD och FI, vilket jag tyckte mig ana redan innan.
"Säger ingenting om det så har jag ingenting sagt!".

Hur som helst är det viktigt att man röstar över huvud taget.
Det kan vara svårt att veta vilket parti som ligger närmast hjärtat.
Alla politiker verkar ha gått "charmkurser" för att lära sig få över så många som möjligt.
Vilket inte alls är konstigt , det är så det fungerar.

Vad jag däremot nästan är "allergisk" mot, är det "gnäll"!.
Om du vill att världen ska förändras, gå då inte omkring och gnäll om det.
"Gör något i stället"!
Hellre det än att slösa bort ögonblicken här och nu på all möjligt sorts oro och gnäll.
Det är helt bortkastat.
Det behöver inte vara sådär "storlagna" saker, som att få in en ny lag eller nåt.
Det räcker med att du börjar våga säga hur du tycker vi ska ha det här i världen.
Det är lättare sagt än gjort, jag vet jag vet.
Fast bara att inse att det är bättre att göra något än att bara gå omkring och önska, hoppas och värst av allt gnälla, gör att du kommer vi kan komma fram till något.
Ett steg tillbaka och försöka ta ett "fast grepp" om din tillvaro är alltid en början.

Oj, så djup och analyserande jag blev idag då.
Är nog bara för att jag är en av de många som tycker det är svårt att veta hur jag skulle rösta.

Fast huvudsaken är att vi börjar våga göra något, inte bara gå omkring och gnälla.
Till exempel att gå och rösta.