Vad skulle jag säga? Inte bra lära barnen göra fel, det är det ju inte...

räknare
besöksräknare
Man kan ju alltid "kompensera" med att vara lite snäll mot ankorna sen. Känns lite bättre så;) 
Malte och jag var hos tandläkaren idag.
Egentligen var det han som var det men jag fick äran att följa med och hålla handen.
Inga hål och mamma kunde pusta ut.

Efteråt fick vi kolla i en stor "kanin" om det fanns något han ville ha, nu när han varit så duktig.
Han hittade en ödla.
Jag hittade nån sorts "mumie" i tyg som var mycket sötare än ödlan.
Försökte få honom att välja den.
Han valde ödlan i allafall.
Trots det hänger nu "mumien" i mina nycklar och jag känner mig lite som en "tjuv".
Tänk va, stjäla från de små barnen!
Jag kommer att drömma mardrömmar om att tandläkaren kommer och tvingar mig erkänna!
Malte begrundade noga sin lilla ödla i bilen på väg hem.
Jag bara väntade på att få min "dom" när han skulle fråga om verkligen mammorna också skulle ta från "kaninen".
"Vad skulle jag säga? Inte bra att lära barnen göra fel!".

Så kom frågan jag sett han suttit och funderat på: 
"Har alla ödlor gåshud, precis som fåglarna?".
Tänk vilka smådetaljer de ser, de små barnen.
Mamman kunde pusta ut ännu en gång denna dag ;)