... som att leva i staden du hatar men ändå aldrig flytta därifrån...

räknare
besöksräknare

                     
Hur gör du för att få saker gjorda? Är du en av dem som skuter upp allt till sista minuten? En som bara gör det utan att tänka efter så mycket, eller är du en som måste ha "mental förberedelse" i timmar innan du väl kommer till skott? Eller kanske du inte gör det alls?

Rolig min, jag vet. Lite konfunderad är jag nog när det gäller att  försöka
"hålla jämna steg med gårdaden", det är jag.
"Kan du konsten att hålla jämna steg med gårdagen?".
Vad betyder det egentligen?
Det är nog menat på något positivt sätt, fast det ser inte jag.
I min tolkning blir det helt enkelt att "undvika dagen!".

För såhär tycker jag det fungerar:
Du vet att det finns vissa saker du vill göra.
Inte för att andra har bestämt det utan för att du helt enkelt vill det själv,du har gjort ett val.
Hur som helst, många av de där sakerna blir dock aldrig gjorda.
Trots att du gång på gång säger åt dig själv att du ska göra dem.
Varför?
Ponera att du är en person som hela tiden säger att du i framtiden  ska börja leva på ett annat sätt (banta, sluta röka eller vad det nu än må handla om).
Det är bara ett krux
Den där dagen kommer ju aldrig!
"Hur i hela fridens namn ska man komma till skott?".
Hur gör folk???

Vet du vad jag tror? 
Jo, att det helt enkelt handlar om att jag vet att jag måste göra det, men i själva verket är jag rädd för att jag inte kommer att göra det bra (eller ens klara det alls?). 
Då säger jag till mig själv (omedvetet såklart) att jag ska göra det i framtiden.
På det sättet behöver jag inte medge för mig själv att jag inte kommer att göra det.
"Lite som att leva i staden du hatar men ändå aldrig flytta därifrån!".

Hur gör du?