Konsten att färga ett skägg






räknare
besöksräknare

Jaha, då har man precis kommit hem ifrån Börjes i Tingryd. Trots sitt speciella rykte, älskar jag denna affär. Nu var det så att vi skulle få en kväll för oss själva, eftersom Malte skulle sova över hos farmor. Då fick Micke en plötsligt en stark längtan efter att åka till Börjes. För där hade jag köpt någon sorts färg som man kunde ta på utväxten när man färgar håret. Jag tyckte aldrig om den, Micke hade dock i smyg provat detta medel på sitt skägg och tyckte att detta var en alldeles fenomenal uppfinning.
Han har letat på nätet och inte hittat något. Dessutom har han slitit med mig i allehanda sminkaffärer som finns i stan. Då har han skrivit en lista på frågor som JAG ska ställa till butiksbiträdet. När det egentligen är han som undrar.
Jag trodde i min enfald att detta hade lugnat sig. Så när vi nu då blev lite lediga, så ville han till Börjes och köpa den där färgen för den började nu ta slut. Fast om sanningen ska fram så blev skägget mest rosa av den där färgen i dagsljus. När vi kom fram till Börjes upptäckte vi att färgen var slut! Ve och fasa, vad skulle vi göra nu? Han kom överrens med sig själv, att det skulle nog gå med vanlig hårfärg.
Sagt och gjort. Nu är vi hemma igen och han har färgat skägget. Nu ser han ut som en italiensk maffiaboss. Det blev bara svart under skägget, på huden. Det krävdes ett ihärdigt tvålande och skrubbande och här ser ni resultatet före och efter.
Nu tycker han själv att han liknar Sylvester Stallone. Vet inte om det är ett ideal att efterlikna? (reds anm.)
Nåja… det är väl upp till betraktarens ögon. Döm själva,
Kraaaaam n