Jag blir farlig!

räknare
besöksräknare
Jag + blomster = sant!

Har klätt om och målat stolarna i växthuset. Fina va?
Går med penseln och liksom riktigt letar efter saker som behöver sig en omgång.
Jag blir farlig när man sätter en pensel i min hand.
Eller något annat verktyg för allan del, vad som helst.
Har alltid tyckt om att jobba med händerna.
Måla, skriva, pyssla eller så blommor.

Det är en särskilt känsla att sitta på sina egenhändigt målade stolar.
Köpte dem på nå´n loppis jag råkade köra förbi en varm sommardag.
Sedan dess har de ändrat skepnad ett antal gånger.

Jag kan plötsligt tvärbromsa för att jag i ögonvrån råkat se nån vacker blomma jag måste ha.
Eller en sten som passar i mitt stenparti.

Älskar det där gamla som betyder något.
Vad det nu än må vara.

Precis som blommorna.
De har sitt eget språk och vet du vad?
"Jag kan det och du med... om du bara ger dem tid att prata".

Det är väl egentligen det enda viktiga du har såhär i semestertider, eller hur?
Tid - att verkligen finnas och känna att du lever.

Jag ska i alla fall sitta på mina stolar i mitt växthus hela semestern.
 Drick kaffe smaksatt av nå´n trevlig smak.
Njuta av mina vackra blomster och kossorna i hagen.
Kanske med en kattunge i knät på kvällen och höra syrsorna sjunga.

"Ja, det är vad jag ska göra... och du då?"