Tycker om att stå i linne och trosor och stryka kläder en solig sommardag...

räknare
besöksräknare
Kul bild. Om du undrar så ser jag ut så här mest när jag är hemma en ledig dag. Skalar lök, därför kunde jag inte titta ;) 
"Är du en rutinmänniska?"
Eller är du en så´n som kan göra lite "vad som helst, när som helst"?

Hos mig är det mest lite hafsigt.
"Ingen som har tid med någonting, liksom."

Visst är jag nog lite pedant av mig, fast bara på ytan.
Alltid rent och snyggt i mitt hem (mår verkligen inte bra om det är stökigt och skitigt runt mig) men...
det är inte mat på fasta tider och inga strukna lakan.

Därför städar jag mest hela tiden.
"Om jag ska till toan, passar jag på att plocka upp legobitar!"
Putsar spegeln och badkaret efter jag duschat.
"Känner du igen dig?".
Vill vara en "hemma-mamma". Hur mycket "2000-tal" andas det då?
Om jag tänker efter så är jag nog lite av en rutinmänniska i alla fall.
Ju bättre ordning på allt, desto mer harmonisk blir jag.
Tycker jag om att stå i trosor och linne och stryka kläder en solig sommardag.
Lyssna på någon dålig gammal låt på radion.
Hänga upp kläder på min torkvinda.
Kanske har ett bröd i ugnen som vi ska fika på till tre-kaffet.

Plocka äpplen och göra saft som jag har egna små söta etiketter på.
"Vara en mamma som är hemma!".

Hur mycket 2000-tal känns det som då?
Jag lever nog i fel årtionde, tror jag.