Manic Monday

räknare
besöksräknare

"Tell me why I don´t like mondays!", sjunger Bob Geldof.
Ryktet säger att den gjordes efter att en pojke skjutit ner sina kompisar på en skola?
Vet inte hur sant det är men för många andra betyder låten något helt annat.
Idag är det bara en av de där tråkiga, "galna" måndagarna vi måste ta oss igenom.
Ibland vill jag bara byta bort min personlighet och bli någon helt annan.
Inte för att jag tror att andra går omkring och är lyckliga hela tiden.
Inser att det så klart inte är så, fast vi är olika bra på att hantera såna här dagar.
"När jag "faller", så gör jag det hårt".
Långt ned och dunsar så det faktiskt nästan kan göra fysiskt ont.
Det jag då vill är att någon slänger ned ett tillräckligt långt "rep", så jag kan dra mig upp.
Även om det är någon annan i andra änden, får jag dra tyngsta bördan själv.
Huvudsaken är att du inte hänger upp hela ditt liv på någon annan.
Det är bara det att jag blir så innerligt trött på att gå på de där groparna.
Fast det tillhör livet, hur tråkigt den än kan låta.
Trots det fortsätter jag att lyssna på sentimentala låtar som får mig att känna att det är ok ändå.
The Bangles sjunger för mig:
"It´s just another Manic Monday".
Bara en av de där regniga, tråkiga måndagarna...