What sais in the växthus - stay´s in the växthus!

räknare
besöksräknare
Det är mest jag som är linslus. De andra får jag dyrt och heligt lova att de inte ska synas och det gör de ju inte här, eller hur?
Den årliga "växthus-festen" är avklarad.
Vi är några tjejer som går under namnet "mamma-gänget", en härligt brokig samling med olika kvaliteter.

I ärlighetens namn tror jag att vi är rätt ö-kända vid det här laget i vår lilla by.
Ibland kan det gå rätt vilt till på våra fester, det kan ju det.

Fast till vardags bara träffas vi, pladdrar och skrattar mycket.
Låter våra barn leka under tiden vi mammor har mycket att gå igenom.

Ibland pratar vi så mycket att kaffet hinner kallna, innan jag ens fått det till munnen.
Andra gånger är det bara skönt att få sätta sig och lyssna in vad de andra säger.

Vi lever under ett motto och det ska sägas med lite dålig engelska (lite som om du vore berusad... för det var ju så det kom till. Fast det sa jag inte, nähädå).

"What sais in the växthus - stay´s in the växt-hus!".

Den som vore växthus ändå, ojojoj - vilka hemlisar den hade fått höra.