Hösten är här. Myyspyys

Jag fick för mig att börja röja uppe på våra två vindar och det som slog mig var:

"Vad är det för fel på oss människor ibland?" Det verkar som vi är små samlare på all möjlig och omöjlig bråte!  Tror jag slängt ca tio säckar med bara gamla papper och kläder som jag aldrig mer ens skulle tittat på igen. Det är nog lika många säckar jag eldade upp i vår kohage. Har det legat på vinden i tio år och jag själv glömt att jag lagt det där, då är det nog inget jag behöver längre, eller hur?

Det enda som är intressant när man städar på sådana udda ställen, är de roliga sakerna som jag råkar hitta. Det är lätt att fastna vid gamla minnen och drömma sig bort. Alltså får det ta den tiden det tar, det är inte mer med det.

I pauserna tar jag en kaffe eller hoppar lite ute i hösten.