"Mammauu, är det du?"






Sitter nu här, nyduschad och fräsch som en nyponros mitt i natten efter dagens bravader.

Har nu sjungit in och spelat in en del klipp för kommande musikvideo. Det blev nog bra. Satte stämmorna, alla utom sista versen.

Fast sicken dag det varit. Ja, ni som läst på min fejjan-sida, vet ju redan. De började helt sonika med att Micke låste ute sig från sin egen bil. När den var på och han var utanför. Det löste sig, efter att han fått panik och sprungit runt som en virrig kossa här, utomhus och inomhus.

När jag då skulle till jobbet, mmöts jag av den andra kon. Ja, denna gång var det en riktig kossa som stod helt fredligt och betade av mina blomster. Det blev helt sonika till att leka kofösare där på morgonkvisten då.

När jag väl kommer hem efter att ha köpt present till svärmor som fyllde år. En stilla liten parentes här, varför gör inte svärmödrars söner sådana banala saker själva? Ja, jag bara undrar. Fast jag har nog svaret själv. Ja just det. För att de oftast har en tjej som gör det. Där gick jag i fällan då.

När vi kommer hem blir det till en nedtrampat gräsmatta. Fattar ni hur mycket en endaste kossa kan trampa ner? Alltså, hon måste ha sprungit maraton runt huset ett antal gånger. Så mycket fotsteg var det. Och vad tung en endaste kossa måste vara. Fotstegen var ju typ en decimeter ned i marken.

Hur som helst, då väntade nästa äventyr. När vi öppnar dörren, utbrister Malte glatt;

”Mamma… det luktar Sture här inne!”

Det gjorde det verkligen. Denna annars så stora katt gör sig nu så liten han kan och smiter fort som attans förbi oss ut genom köksdörren. Jag hade glömt honom inne, när jag hade fullt sjå att vara alla kossor till lags på morgonen, Micke och Kajsa Ko här utanför. Det blev till att torka kattshit då.

Puh… nu måste väl ändå denna dag vara till ända. Har tänt ett ljus, dricker the och tänkte bara skriva av mig lite till eder, mina kära läsare innan det är dags att hoppa i bingen.

Som att hämta, lämna barn på dagis. Ta hand om allehanda kossor, Micke och Kajsa Ko, torka kattskit från Sten Sture Den Store.

Samt köpa present till svärmor. Tur att den ena kossan frågade vad jag köpt innan vi kom henne på kalaset, så jag slapp stå där och skämmas över att jag själv är en sån kossa som gör allt det där. Alldeles gratis, dessutom.

Kraaam och gonatt vänner, från en annan liten kossa Mu