Flyga drake

räknare
besöksräknare
Okey, då bär det iväg då...
Det är inte lätt att flyga drake. Vi köpte en på Ica och försökte, Malte och jag. Antingen var det vinden som låg fel, jag som sprang för sakta eller helt enkelt för att det var en billig drake.
Oj, vad vi sprang. Fick nästan upp den, flera gånger men så fort vinden fick tag i den så störtdök den rakt ned i åkern. Fåglarna tycktes nästan skratta åt oss, kändes det som.
Nu så...
Hej hopp, kul är det i alla fall. 
"Du kan inte hindra vinden från att flyga dit den själv vill.  Inte fåglarna heller", läste jag någonstans. De flög liksom lite lojt över våra huvuden. Jaja, tänkte jag... kanske inte kan hindra dem från att flyga dit de vill, men jag kan i alla fall hindra dem från att bygg bo i mitt huvud. Även om min frisyr ibland nästan liknar ett, efter att ha sprungit mig svettig fram och tillbaks över åkern ett antal gånger.