På tal om elefanter...

räknare
besöksräknare

Har haft många diskussioner om rymden. Pratat jättemycket om elefanterna vi såg idag och till slut, verkade han bli trött. Lille Malte vänder och vrider sig om. Det verkar som om det ömsom är för kallt, ömsom för varmt och han vill ha vatten och gått på toaletten. 
Äntligen, verkar han sova. Hör hur han tungt andas och jag ligger kvar en stund till för att vara på den säkra sidan. Rör mig sakta, sakta längre mot kanten av sängen. För att tillslut vara så nära kanten att jag nästan trillar ned. Då hör jag plötsligt, en klar stämma ljuda genom mörkret. Malte utbrister;
-Är Mister Bean höger eller vänsterhänt?
Eh, vad svarar man på det? "Sov, unge!" eller?
Jaha... jag säger att han säkert är högerhänt. Malte mumlar, liksom nästan i sömnen, att han tror att Mr Bean är både höger och vänsterhänt. För han sågar tydligen med båda händerna. Tillslut, somnade även jag till tror jag. Och frågan kvarstår: är han vänster eller högerhänt? Den där mister Bean?