Äggletarkalas med Vårskriet!!!

räknare
besöksräknare


Hejsan!
Idag har det varit en hektisk dag. Fast rolig, också. Det kom många små bekanta till vår påskäggsletarkalas. Vi lekte i timmar och vädret höll sig. Det var tur, för vi grillade korv och drack kaffet med tilltugg ute. Och vet ni... myggorna har anlänt till småland. Hmm... lite tidigt väl? Fast å andra sidan, ett vårtecken som så många andra. 


skattjakt
Tulpanernas gröna blad har lite blygt börjat titta upp. Dock har inte våra påskliljor blommat ut än. Det blev tipsrunda, med frågor som Malte jag hade skrivit. 


Vi sprang glatt från ställe till ställe och läste lapparna. Tillslut kom vi fram till ett träd, som vi alla, efter mitt kommenderande tryckte vårt öra emot. Oj, vad man kan få frågor från träd bara man lyssnar riktigt noga. Alla barnen berättade glatt vad just de hade hört trädet viska till dem.


Någon hade hört att trädet gärna ville ha ett namn. Vi döpte det snabbt. Förslagen var många, tillslut enades vi om namnet Ragnar. Det tyckte vi passade bra på ett äppelträd. Så nu får man väl hälsa på Ragnar när man råkar passera då. Jag själv hörde att trädet viskade att det nog låg en skatt gömd någonstans. 


Visst var det så! I bagageluckan på bilen låg alla de påskägg som barnen hade haft med sig. Alla fick ta var sitt, och lyckan var gjord.


Läser Alfons Åberg


Hos Gunnel... hon till vänster, hade en ledtråd
Det blev, som det brukar på kalas. Två grupper. En där föräldrarna roade sig så gott de kunde, medan barnen och jag glatt lekte lekar.


Vi provsitter mitt nya badkar. Micke tycker det är för litet och vill köpa ett annat. Jag försöker bevisa motsatsen med mina goa vänner Annelie och Anita.
Sedan gjorde vi vårskriet. Ni vet det som Ronja Rövardotter gjorde. Oj, så vi skrek. Så nu kommer nog våren på riktig, vill jag tro... hör själva.