Julstök på vinden

räknare
besöksräknare
Första ljuset ska snart tändas!
Julskyltningen äger rum till helgen i min stad. Kan väl tyckas lite väl tidigt men vem är jag att döma? Själv har jag tillbringat min tid uppe på vinden hela helgen för att hitta mina julsaker. Flyttade in i det lilla skyffet på fredagen och befann mig där till söndag kväll. Bara jag och mössen
Vi kollade efter vad som måste inhandlas i form av ljusslingor och annat jox.När sedan den första snön behagar komma är det jag som är den första att dra ut Malte för fotografering till årets julkort. Många kort blir det så mina julhälsningar brukar vara på typ fyra sidor. Hoppas att det uppskattas, roligt har vi när vi gör dom och det är väl huvudsaken iallafall.
Så fort snön kommer slänger vi oss ut för att fota
Julen - visst är den en källa till glädje! Men även till bekymmer och oro för många. Pengarna ska räcka till och justressen infinner sig.
Sedan hinner vi knappt njuta av den välbetjänta julefriden förrän det är dags för hysteri i mellandagsrean. Då ska klappar bytas, lämnas tillbaks och nya grejer inköpas.
Många är ensamma på julen. Ta vara på de du månar om.
Det finns dock en lösning på all denna pengahysteri. Fundera ut vad som är viktigast för dig! Är det julklapparna, maten, att resa bort eller samvaron? Du behöver kanske inte göra avkall på något av det, bara du håller allt på en måttlig nivå. Fast du... skippa de där julklapparna till kusinerna som du ändå aldrig träffar. Ett fint julkort räcker gott och väl.
Det är faktiskt ett faktum att nästan ingen människa med en normal inkomst både kan köra runt i den dyraste bilen, köpa dyra klappar och åka till Thailand över julen. Fast... slösa med tid. Det har alla råd med. Ja, visserligen kostar det att ta ut ledihet men jag tror att det är nog julens klokaste investering.