Leva uti hundrade år!

räknare
besöksräknare

Skulle verkligen inte ha något emot att se ut som Lena Ohlin, när jag blir i den ålder. 
När det kommer till konsten att "leva uti de hundrade år"som låten säger har en äventyrare lett en forskningsexpedition om detta. Han besökte  platser i världen där människor lever längst. Sedan har han kartlagt deras gemensamma faktorer. Intressant faktiskt. Vad han kom fram till, vad väl kanske inte något nytt under solen egentligen:
"De rör på kroppen (men tränar inte!) på ett naturligt sätt genom att ta långa promenader och bergsvandra. De lagar mat utan hushållsapparater och den är baserad på grönsaker, nötter, tofu och bönor. De dricker också måttligt med alkohol."
Allt det där visste vi nog redan. Vad de däremot gör är att också spendera mycket tid relationer. Det sociala nätverket är starkt och ofta generationsöverskridande. Hur som haver:
"Vi har nog mycket att ta lärdom av de vise, det tror jag!"
Räcker alltså inte att "bara" försöka se snygg ut på utsidan, utan även må bra på insidan. Det jag lyser igenom.
Mvh från en icke alls utseendefixerad tjej som inte hymlar det minsta med att jag gör botox-behandligar då och då. Fast huvudsaken är, när allt kommer till kritan att jag upplevs som en glad, sprallig, vimsig, underhållande och ibland lite flirtig person. Det är var jag kalla att  bevara sin ungdomlighet det.