Min "nya" karriär efter Farmen 2016

Så var man med i Expressen igen. Tycker bara det är så kul att få bli uppmärksammad och du ska veta att det glädjer mig att så många verkar vilja lyssna på den musik som vi gör. Kram Nilla



Och såhär kan man läsa (om man vill):
"Pernilla Wallette har lämnat "Farmen" - nu fokuserar hon fullt ut på sin musikaliska karriär i stället.
Tillsammans med maken driver hon bandet Wiwa.
– Det är jättemycket folk som river och sliter i oss, säger hon.Pernilla Wallette åkte ur TV4:s "Farmen" efter att ha kallats den sämsta storbonden någonsin av Gutta Andersson.
Nu satsar hon fullt ut på sin karriär som sångerska i duon Wiwa. Tillsammans med maken Micke Winton spelar hon in ambitiösa musikvideos och covers på populära låtar.
– Vi har sysslat med musik hela vårt liv. Jag och min gubbe träffades genom musiken och hela vår övervåning har vi gjort om till studio. Vi spelar in låtar och musikvideos, det är hela vårt liv, säger Pernilla Wallette.
Låtarna i musikvideorna är ofta covers på låtar med djupa budskap som de illustrerar med bilder på Pernilla, men de skriver också eget material.

 Pernilla Wallette: "Bara positivt"
Den före detta "Farmen"-deltagaren säger att intresset är stort kring hennes musikvideos.
– Det är jättemycket folk som river och sliter i oss när det gäller det faktiskt, det är jättekul. Det är bara positivt.

 Skriver bok om TV4:s "Farmen"
Samtidigt arbetar Pernilla Wallette just nu på en bok om tiden i "Farmen". I den kommer hon avslöja allt det tittarna inte fick se.
– Jag skriver lite hemligheter, säger hon och fortsätter:
– Jag ska berätta hur det gick till bakom kamerorna, jag berättar om allt som hände från det att jag steg in där till att jag gick ut.

 Följ Expressen Nöje på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.