Vi ser framtiden an med lite tillförsikt

räknare
besöksräknare

Många skottkärror blev det
Men det är vackert med höst. Om man väljer att s


Hej kära dagbok!

Idag har jag varit ute i trädgården precis hela dagen och rensat, klippt och konkat bort allehanda blommor som blommat över och slutligen fick sig växthuset en hösttvätt. 






Så nu är det bara för alla mina småtomtar att flytta in när den tiden är inne. Vi ser alltså framtiden an med lite tillförsikt. 


Brukar alltid sätta ihop en tomte i människostorlek där. Sedan har jag julfest för alla barnen i mammagänget och i byn. Så får de gå in till tomten som i själva verket är min far som jag tvingar sitta därute och vänta på oss. 

Min käre far ute i kylan

De små barnen står sedan där och tittar på det fint pyntade växthuset med allehanda ljus och småtomtar, med ögon som glittrar i väntan på att få sitta i tomtens knä och berättar vad de önskar sig till jul. Det brukar bli både det ena och det andra. Allt från bilar, dockor till riktiga hästar och hundvalpar. Tomten lovar att göra så gott han kan.

Lite synd, brukar det vara om tomten dock. För sist vi hade vår lilla julfest, lekte vi så länge inne i huset så han fick sitta därute och vänta i nästan två timmar. Kan ju säga att han hade verkligen en röd näsa, det hade han.


Malte och jag tycker om att pyssla
Kolla vad fin han/hon bidde tillslut
Förresten, glömde ju att berätta att Malte o jag gjorde en fin halloweenpumpa i går kväll. 


Kraaaaam