Dagens plask på äventyrsbadet

räknare
besöksräknare

Det är ett konstigt fenomen, det där som händer så fort man kommer i vattnet. Du har fortfarande din vuxna attityd, när du betalar i kassan.  Väl inne i omklädningsrummet, försöker du bära din värdighet bland hundra andra nakna kvinnor och barn. Sedan händer nästan alltid det oundvikliga mötet. Du träffar någon du känner och du, något besvärad över att att ni båda står där helt nakna, ändå försöker att verka helt oberörd i denna speciella situation. Jag menar, det är inte naturligt att träffa sina arbetskolleger helt utan kläder! Inte brukar du väl stå i någons vardagsrum och konversera över ett glas rött vin, naken? Nä, det ÄR inte så vardagligt för mig i alla fall. Nu står jag där i duschrummet, kanske med armen i sidan lite snett lutad mot väggen och pratar jobb eller nåt.
Sedan är det dags för nästa steg. Plaska runt i bassängen. Plötsligt känner du hur roligt det är och delar glädjen över att plaska runt i vattnet med ditt barn. Här går det bara inte att hålla fasaden uppe längre. 
Titta på videosnutten jag bjuder på här. Jag menar, KOLLA bara på mig! Det är ju inte ens djupt. Stackars Malte håller dessutom på att bli helt nedtryckt i vattnet av sin klumpiga men LYCKLIGA mamma.


kraaam n