Jag - ett självhäftande ego!

räknare
besöksräknare
Hej hopp!
Så var våra cyklar klara då. Det tog sin lilla tid att sitta och klippa ut fina blommor av det rosa självhäftande plasten jag (tillslut) hittade. Vet ni att det är nästan fullständigt omöjligt att få tag i detta nuförtiden? Tydligen har fabriken som tillverkat det gått i konkurs, vilket i längden gör att det inte finns att få tag i uti affärerna. Det måste vara för att jag inte köpt på några sådana på några år nu. Ska berätta lite närmare. För inte så länge sedan, var jag beroende av självhäftande plast. Det är sant! Fråga alla mina vänner som var i min lägenhet på den tiden. De kan intyga detta.
Det började med att jag tänkte byta ut färgen på det tråkiga kaklet som var i mitt kök. Så långt allt väl. Det var bara det att jag tyckte det blev så bra, så jag fortsatte. Klädde in köksbänkarna. Fortsatte med alla dörrar. Ja, det gick så långt att jag till och med köpte plast som skulle se ut som trä och klädde in golvet. I badrummet! Jo, så var det... till och med toaringen fick sig en uppfräschninng. Usch, så ohygieniskt. Det gick inte att vare sig hålla rent eller för den delen ens damsuga. För bara man gick emot någon av mina fint inklädda dörrar blev det "fina" ränder i plasten.
Usch, VARFÖR berättar jag denna pinsamma historia? Nu får jag allt skämmas! Man klär inte in en hel lägenhet i självhäftande plast. Man gör det bara inte!
Men, men... nu har det gått tio år sedan denna historia ägde av stapeln och man får väl hoppas jag vuxit till mig lite då. Vågade sedan knappt nudda vid någon rulle självhäftande plast på flera år . Tänkte att, om jag börjar med att klä in något, slutar det väl med att jag klätt in både mig och barnen .
Men så igår, tog jag mod till mig. Köpte en ynka liten  rulle. Malte och jag klippte ut blommor så det stod härliga till. Eftersom det regnade hela förmiddagen så kunde vi ändå inte sticka ut våra näsor. 
Min fiina cykel
Sen kom solen. Med stort S, en efterlängtad sådan. Vi skuttade glatt ut och började klistrade för hjärtans skull. Nu skulle våra cyklar bli fina.
Här har ni resultatet. Ja, Malte tog slut på nästan alla blommorna själv för hela hans styre skulle vara fullt av rosa sådana. Väldigt snyggt och väldigt "o-flick-aktigt", kan ju jag då tycka som är ärrad av genus-tänk så det bara skvätter av det;) Men, men... fint blev det. 
Malte brås på min mor. Tycker det är mycket användbart med självhäftande plast
Fast... kan ju säga att den där fabriken som tillverkar självhäftande plast, de skulle vara rätt glada över mitt lilla sned-hopp, där i lägenheten för tio år sedan. Det gjorde nog att konkursen kunde vänta flera år på sig att komma. 
Fram för fler användningsområden för självhäftande plast, jag anmäler mig att vara med i reklamkampanjen. Vet inte vilket som skulle ha varit roligast: att få vara huvudpersonen i tv-reklamen eller att få gå lös på självaste plasten. Egot har talat. Ett beroende självhäftande ego. Det är jag det, kram kram