Böda Camping - here we come!


räknare
besöksräknare
Då blev det en tur till vårt kära Böda Camping igen då. Vad roligt det är att bli så igenkänd! Vart man än går, är det alltid idel glada ansikten som ler stort tillbaks. Ibland kan det dock bli lite lustiga situationer. Titt som tätt hälsar en del på en precis som om de tror att de möter någon som de känner väl. När det sedan går upp för dem att de bara sett mig på tv, händer det att de känner sig lite dumma. Fast jag vet hur de känner. Har själv råkat ut för det flera gånger.
Campingen är fullsatt men vi fick en liten motorcykelplats, där vi klämde in vårt lilla tält. Kan ju medge att det inte bara är på stranden som vi ligger som packade sillar. 
Malte väljer och vrakar
Vaknade i vårt tält som då förvandlats till bastu. Malte ropar förtjust "Åh, vad varmt, nu tar vi oss till badpalatset!". Då visade klockan på halv sju. Lite tidigt alltså, de hade inte ens öppnat än.
Som traditionen sig bör, masade Micke och Malte sig till bageriet och införskaffade frukost. Då hoppas jag alltid att det ska vara en superlång kö, så jag kan få somna om och få sova lite till.
Malte försöker desperat få kontakt med sin far men  Micke var fullt upptagenmed med att föra över bilder till datorn. Handuken över huvudet för att överhuvudtaget kunna se något på skärmen. Undra vad förbipasserande tänkte? 
Idag har vi badat, badat och åter badat. Termometern ville plötsligt slå i taket, bara sisådär. Typ nästan 30 grader har det varit. Åh, det är man inte van vid. Tur att vi valde att ta sen semester i år. Det blev såklart invigning av det nya äventyrsbadet, varvat med havsbad och bastu.

Allt detta kombinerades i sin tur med motion i form av trampbil, vet ni hur jobbigt det är??? Om inte, kan jag meddela att det är det. Jobbigt alltså!
Ni ser väl hur ansträngade det är?
Fick äntligen chansen att prova en såndär manick, som jag bara sett på tv som alla rika pensionärer i Florida äger.Segway heter det visst. Instruktören visade oss omsorgfullt hur vi skulle lära oss att manövrera denna best. Lättare sagt än gjort. Micke lärde sig ganska snabbt. Han kunde till ha med sig Malte med på den. Jag försökte. Vet ni hur svårt det är???
Alltså... här försöker jag tämja besten
... lättare sagt än gjort. Rekomenderas EJ!

Om inte, kan jag meddela att det är det. Svårt alltså! Och läskigt!!! Nåt annat som är läskigt med dem är priset! 70 000 kr... Jag funderar starkt på att köpa två stycken. Jag menar, en kan ju gå sönder. Och som jag skrev på fejjan, har Micke obarmhärtligt valt att inte ha på sin snark-grejsimojs på natten. Inte en enda tanke på de 6000 campingäster som försöker få sig en god natts sömn! Just nu sitter vi och löser kortsord i tältet. Mysigt!

 I morgon blir det nya äventyr... återkommer då, kraaam och ZZZZzzzzz