MTR Montören

räknare
besöksräknare

Igårkväll och idag fortsatte jag storstädningen av vinden. Gud vad mycket roligt det kommer fram när man gör det. Ett av de roligaste, var alla gamla kort. Ni vet, från den där tiden då man var tvungen att ta sig till en affär för att få sina rullar framkallade. Hittade gamla tidningsurklipp också.
Här bjuder jag på en artikel som är skrevs för typ en sisådär hundra år sedan. Ja, jag är så gammal;)) Det var från tiden då jag hade ett eget företag, "MTR Montören" hette vi,  tillsammans med mina andra två barns pappa och en kompis.
Jag
Vi tre på den tiden det begav sig
 Ja, alla är mina vänner här på fejjan så det blir kul att försöka hitta dem då. Roliga bilder var det iallafall.
Ja, också denna annonsen då när vi skulle sälja vår kära båt "Nobless". Den hade jag kul med. Gick i 55 knop. Jadå, det är jag som står i. Den var som en förlängd arm av mig, kändes det som.Oj, vad det gick undan.
Typisk tonårsskiss hur man kan sminka sig
När min dåvarande pojkvän jobbade var jag på sjön alldeles själv, hela dagarna, hela sommaren lång. Huh, vilken tonårstid jag hade då! Sittande där, alldeles allena, långt ute på sjön. Eller ritade bilder som den här, typiska tonårsteckningen. Inte som dagens ungdomar som reser och gör sig belevrade. Nä, där satt jag och dyrkade solen och läste en god bok eller nåt. Inte fy skam det heller.
Nästan lite som nu, fast nu sitter jag i min ekdunge och dyrkar solen.