Nöff, nöff

räknare
besöksräknare
Paketöppning, det är spännande
Det är kväll. Ligger i soffan och kollar på någon dålig skräckfilm om nån "motosågsman" som sågar folk mitt itu.
Vi har haft en bra dag, var på ett roligt barnkalas, Malte och jag. Härligt, vi kunde vara ute och leka. Det var kul att träffa sina mammakompisar igen. Såhär på sommaren reser alla hit och dit, det är inte alltid lätt att hitta tid för varandra.
Dagen började dock inte bra. När jag hade satt på kaffepytten och tittade ut över min vackra trädgård, såg det ut som om någon hade gått bärsärkagång. Vildsvin!
Inte kul alls. Som tur var, hade de bara varit vid stenmuren och inte i mina rabatter, som precis har börjat få knoppar som jag bara väntar på ska slå ut.
Här skulle man egentligen sitta vakt!
Skulle vilja sova ute i natt. Skulle ta med mig kaffetermosen och så fort de tittar in på mitt revir, skulle de få en omgång de sent glömmer. Hur mycket har man att stå emot ett gäng vildsvin egentligen? Förmodligen inte mycket. Fast är man arg, som jag är på dem. Japp, så är det. "Liten yxa fäller stora träd"