I dold dunge på Böda Camping

räknare
besöksräknare

Oj, vilken vecka det har varit här på Böda Camping.
Vädret har förutom idag legat på stadiga 30 grader med ca 100% sol. Idag det varit helmulet och temperaturen klättrade ner till ca 24 grader vilket faktisk varit riktigt skönt. Då får man inte den där "måste-ta-vara-på-solen-känslan" varenda minut. Vi har kunnat njuta av att bara ha semester. Har hittat en liten dunge vid havet, där ingen annan kan se mig och det är riktigt avkopplande. Endast en fiskmåst håller ett vakande öga på mig. Inte för att jag är folkskygg eller så det är bara så fantastiskt skönt att får en stund såhär för sig själv. DÅ känner man "livet i sig", som Madicken sa. Ska sanningen fram tror jag faktiskt att Micke och Malte också tycker det är skönt att få göra saker utan mig. När man bor i ett pyttepyttelitet tält såhär, är man på varandra dagarna i ända. Då får man se till att få  lite egentid. Tidigare idag gjorde jag ett besök hos frisören här på Böda Camping och hon kunde verkligen göra underverk av min hårbuske. Det var också en form av egenvård. Malte och jag fick vår egen tid tillsammans tidigare idag. Då lekte vi på stranden, samlade på snäckor och letade vi efter souvernier. 
Här finns en jättestor lekpark här med en jättestor hoppmatta!
Jag hittade världens största badboll, den fick bli min. Malte nöjde sig med en liten blyertspenna till sitt korsord. Hm... man kan undra vem som är barnsligast ibland!
ååhh.. jag hittade en stor badboll
Måste säga att det är hiskeligt roligt att bo på camping. Vad mycket roliga människor det finns! Helt plötsligt så SER man folk på ett annat sätt. När vi campar trycker vi ihop oss på en liten yta tillsammans och plötsligt har det ingen betydelse var man kommer ifrån eller vad man sysslar med till vardags. Särskilt inte när vi kommer in i bastun! Där sitter vi och svettas tillsammans, tjocka som smala och verkligen "bara är". Det är vad jag kallar att vi kan "känna livet i oss!"
Vi bor mer på stranden än i tältet när vi är på Böda Camping
Det är något märkligt som händer varje gång vi kommer till Böda Camping. Det är som om det blir förbytta roller i vår familj. Hemma är det mest jag som städar, tvättar och plockar upp leksaker även om jag så är på väg till toaletten. Här släpper jag allt det där! Och  då händer det märkliga att Micke tar över min roll! Kanske det beror på att han är rädd för vad folk ska tycka och tänka om vi inte håller ordning på vår campingplats? Eller om det beror på att han måste ta tag i det, när inte jag gör det?. Kan bara säga att när jag provat samma taktik hemma, funkar det inte. Därför, kära läsare kan jag medge att just den här lilla fiskmåsen fick sig ett rejält skrovmål i form av både bullar och annat smått och gott som jag lämnade efter mig på stranden. Det är skönt att få släppa lite på den där städmanin jag annars har. Undra om jag skulle kunna lära mig det när jag kommer hem också? 

Två glada människor som "känner livet i sig!"
Micke och Nilla och Malte på Böda Camping. Popgruppen Wiwa filmad av Strix för Kanal5 och gör publiksuccé.