"Listen up!"

räknare
besöksräknare
Hej hopp!
Har i två dagar suttit på kurs. Är du inte van vid att bara sitta kan jag tala om för dig att det är faktiskt rätt jobbigt! Inte för att jag tyckte kursen var tråkig, nä helt tvärtom faktiskt men för att jag inte är van vid att bara sitta en hel dag. Visserligen var det många bensträckare med kaffe och annat gott men ändå. Min mage kändes som om jag var i fjärde månaden när jag kom hem.
Kursen handlade bland annat om hur vi tar hand om varandra. Som medmänniska och vän. Det var en facklig kurs och en viktig sak som nån sa:
"Glöm aldrig den där känslan du hade när du steg in på jobbet för första gången. För det är bara då du riktigt kan förstå de nya som ska börja. Och ibland kan det komma mycket ny lärdom av de som är nybörjare!", bra tänkt och väl värt att ha i minnet.
Min lille Malte och hans lilla kompis Kajsa undrade vad jag lärde mig på kursen när vi kom hem. De var i full färd med att leka kattungar och åt spaghetti med köttbullar på golvet (ja, kattungar äter nämligen där... visserligen ur tallrikar). Vi hade precis byggt färdigt legoslotten som behövde rustas upp med tillhörande utbyggnad i form av papperskartonger, lite tapeter och tejp. 
Tejp är världens bästa uppfinning, har jag kommit fram till. Näst efter sopborsten då;)
Jag försökte förklara så gott det gick. Sa att vi bland annat fick lära oss att prata med varandra och att lyssna. De små "kattungarna" tittade frågande upp från sina tallrikar med en och annan spaghetti hängandes ur mungipan. 
Kajsa som katten "Snuttan" och Malte föreställer en Zombie.
Kajsa var den som först tog till orden:
"... lära sig att lyssna?... men, det kan du väl redan? Det lärde jag mig redan som nyfödd, så det så!"
Sedan fortsatte de att mumsa på sina spaghetti. Tätt följt av att börja skjuta köttbullar på Maltes legobitar.