En get med magiska fingrar som får heta Skalman!

räknare
besöksräknare
Oj, så många "måsten" jag har. Fast en del är ju roliga också att göra, de är ju det.
"Sköna Maj välkommen!".
Grillar på altanen medan manskören sjunger in våren på tv så det ekar inifrån vardagsrummet. 
Så står det nedklottrat på ett av mina alla små papperslappar som jag har liggande överallt. Ibland tänker jag att jag är som en av de där alla författarna i gamla filmer som sitter och skriver lapp efter lapp, vilka oftast hamnar i soppåsen när jag städar. De allra flesta tankar stannar där och jag får väl se det som någon sorts terapi, eller nåt.
Får alltid lite panik innan våren sätter igång... på riktigt, liksom. Då blir det fler lappar. Kan se det som en sorts "mätare" på hur mycket jag tänker och funderar. Måste lära mig att hantera det där lite bättre, annars drunknar vi väl alla av alla papperslappar jag klottrar på här hemma. Fast å andra sidan kanske det är ett bra sätt att få ur sig alla måsten? Det enda jag egentligen måste är att hitta nåt bra sätt att få ihop pusslet med familj, jobb och fritid fast det är jag inte ensam om. 
Därför ska jag prova nåt nytt i år. Tänker lägga all min energi åt att njuta och åt det jag verkligen vill göra. För hör och häpna, jag hinner med ändå, det gör jag ju alltid. Årstiderna lever sitt egna liv och det är väl som jag brukar tänka:
"bara att luta sig tillbaks och hänga med". Nåt annat kan vi inte göra.
Ps. Men OM jag skulle bli miljonär, bara sådär liksom, skulle jag:
1. investera i en "Skalman". Ja, jag vet inte vad de heter? Kallar dem för det, där där självgående gräsklipparna.
2. Resa utomlands. En gång med barn och en gång utan.
3. Ta med mig en alldeles egen trädgårdsmästare i form av en "allt-i-allo". Det gör inget om han (eller hon) är någon mörk skönhet från något exotiskt land med magiska fingrar som skulle kunna massera också... OCH dammsuga... OCH diska... OCH sjunga fina stämmor på mig... OCH få mig på gott humör genom att laga gourmé-mat hela sommaren lång.
Ja, dessa tre punkter skulle underlätta mitt nya sätt att hantera mina måsten. Det hade underlättat en hel del, det hade det ju;) 

Ps (igen), nu kom jag på hur jag ska kunna få mina tre önskningar att gå i uppfyllelse! Det är superenkelt: 
bara att gå på auktioner och hitta en såndär "Alladin-lampa", gnida den tre gånger och POFF, så flyger anden ur den och uppfyller mina önskningar. Bara sådär liksom. Det är hur enkelt som helst och väldigt trovärt att det skulle ske, eller hur? NOT!
Nä, då är det bättre att göra som jag föreslog innan:
"luta sig tillbaks i solstolen och bara hänga med". Skiter i att leta efter anden, tror jag. Eller... varför sluta drömma, förresten? Det kan ju ske under, det har man ju hört.
... eller får jag se verkligheten som den är. Det räcker med att ge mig en Skalman. Ge mig en sån, tack! 
... eller, när jag tänker efter så går det lika bra med en get. Han kunde få beta fritt hur mycket gräs han vill. En get med magiska fingrar som får heta Skalman. Så får det bli;)